Forstå brugeren

Det er vigtigt at sætte sig ind i, hvad det er brugeren ønsker at finde på en given hjemmeside. Hvor komplekse/tekniske billeder skal der være og hvor omfattende beskrivelsen af disse skal være. Man skal samtidig gøre op med hvor teknisk eller mere let tilgængelig teksten skal være.

Hvilket design af siden der skal vælges, afhænger også af hvem den typiske bruger af siden er. Nogle sider går langt med integrering af interaktivitet på siden hvilket også øger omkostningerne til udviklingen af siden. De fleste satser på et enkelt og velkendt design og en opbygning der er nem at gå til.

Det er derfor vigtigt fra starten at få et billede af hvem der er de mulige brugere af hjemmesiden. For de fleste virksomheder vil det naturligvis være eksisterende og potentielle kunder, det kan dog også være personer der nysgerrige på hvad virksomheden foretager sig.

Forstå kunden

For at forstå kunden skal man først finde ud af hvem kunden er, og her er det vigtigt at prøve at begrænse kundegruppen, så man ikke bare tænker at alle vil være interesseret i de produkter man tilbyder. Det vil være fornuftigt at tænke på hvem der virkelig kan bruge produkterne og samtidig kan man som minimum overveje forestillinger om:

  • Alder
  • Køn
  • Årsindtægt
  • Bopæl

Disse oplysninger kan bruges til videre opbygning af annoncekampagner på for eksempel Google og Facebook, så din hjemmeside bliver endnu nemmere at gå til.

Et samspil

Det vil altid være et samspil mellem dig og mig, når dine brugere og kunder skal defineres. Jeg vil pejle mig frem til din kundegruppe, for at forstå hvilken hjemmeside du har brug for. Tag fat i mig på info@jaxweb.dk eller på 53 63 16 37 og find ud hvad jeg kan gøre for at også din hjemmeside bliver nem at gå til.

Del dette